افتتاح 40 واحد مسکونی ولی نعمتان انقلاب در ایام الله دهه فجر

امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی: بسیج سازندگی از سیل دوسال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در راستای احداث مسکن برای سیل زدگان و محرومین انجام داده که در ایام الله دهه فجر ۴۰ واحد دیگر برای ولی نعمتان به بهره برداری و تحویل داده می شود.

امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در تشریح برنامه های ایام الله دهه فجر سال ۹۹ بسیج سازندگی سپاه روح الله در جمع خبرنگاران:

وی افزود :یکی از برکاتی که در انقلاب اسلامی به واسطه فرهنگ دینی و انقلابی در کشور جاری شده و نمود آن را در طی این سالها به وضوح می بینیم خدمت رسانی و روحیه جهادی است که جهاد و حرکت جهادی جایگاه ویژه ای امروز در کشور پیدا کرده است.

محترمی خاطر نشان کرد :یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در طی این سال ها تقویت روحیه جهادی است که خوشبختانه ملت ایران با تاسی از فرهنگ دینی استقبال خوبی از آن داشتند و امروز به وضوح شاهد طنین انداز شدن این روحیه در سایر بخش ها هستیم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان های پیشگام و پیشتاز در تشکیل گروه های جهادی است که خوشبختانه بیش از ۱ هزار و ۱۵۰ گروه تشکیل شده که در حوزه ها و عرصه های مختلف سازماندهی و به مردم خدمت رسانی می کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: امروز در سامانه اطلس جهادی بسیج سازندگی استان مرکزی بیش از ۲۲ قشر تخصصی به مردم خدمت رسانی می کنند و گروه های جهادی در طول ایام سال و در شرایط مختلف همواره مشغول خدمت رسانی بوده اند و فعالیت آنها در طول سال به هیچ عنوان تعطیل بردار نبوده است.

محترمی ادامه داد: در راستای گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی با تکیه بر گروه های جهادی بسیج و فعال برنامه ها و پروژه های متنوعی برای بهره برداری در نظر گرفته که قطعا تاثیرات خوبی بر وضعیت اشتغال، محرومیت زدایی و معیشت مردم در نقاط شهری،روستایی و محروم خواهد گذاشت.

محترمی اظهار کرد: در راستای کمک به ازدواج آسان جوانان اهدای جهیزیه به زوج های جوان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون بیش از ۱ هزار و ۱۲۰ جهیزیه توزیع شده که در ایام الله دهه فجر نیز ۱۰۰ سری دیگر توزیع خواهد شد که در راستای حمایت از تولید ایرانی کلیه اجناس ایرانی هستند.

با توجه به آسیب هایی که بیماری کرونا در طی این مدت به اقشار و خانواده ها وارد کرده نهضت کمک مومنانه با قوت در سراسر استان به شکل محله ای و مسجد محور ادامه خواهد داشت و تاکنون بیش از ۲۳۱ هزار بسته معیشتی نیز توزیع شده است.

در راستای نهضت کمک مومنانه اقدامات حمایتی دیگری نیز در نظر گرفته شده که اهدای بسته های لوازم التحریر یکی از آنها است و در ایام الله دهه فجر بیش از یک هزار بسته لوازم التحریر توزیع خواهد شد.

بسیج سازندگی از سیل دوسال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در راستای احداث مسکن برای سیل زدگان و محرومین انجام داده که در ایام الله دهه فجر ۴۰ واحد دیگر برای ولی نعمتان به بهره برداری و تحویل داده می شود.

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تشکیل صندوق های قرض الحسنه را در دستور کار قرار داده که به شکل مردم محور و مسجد محور فعالیت می کنند و در ایام الله دهه فجر ۶۰۰ امین صندوق قرض الحسنه را راه اندازی خواهیم کرد و خوشبختانه صندوق ها در راستای مردمی کردن اقتصاد در طی این سال ها نقش موثری ایفا کردند.

همچنین بسیج سازندگی با این رویکرد در بیش از ۱۴ عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله پرورش ماهی، مرغ، شترمرغ، دام ، بوقلمون، کشت گیاهان دارویی، زعفران، باغات داربستی انگور، زنبورعسل و سایر موارد اشتغال زایی خوبی ایجاد کرده که در ایام الله دهه فجر بیش از ۶۴۰ فرصت شغلی که توسط صندوق های قرض الحسنه و تسهیلات اعطایی انجام شده اند، بهره برداری خواهیم کرد که در کنار آن ۲۰ تعاونی در قالب صندوق ها نیز افتتاح می شوند.

همچنین در سراسر استان پروژه های محرومیت زدایی زیادی که شامل کانال کشی آب کشاورزی، لایروبی قنوات، لوله‌گذاری زمین‌های کشاورزی، لایروبی رود آب‌ها، ساخت استخر ذخیره آب، ساخت زمین‌های ورزشی روباز، اجرای پروژه‌های انتقال آب شرب و غیره هستند در ایام الله دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.