طلاب بسیجی استان مرکزی برای آموزش احکام و قرآن در زندان‌ها حضور می‌یابند

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: با توجه به درخواست اداره کل زندان‌های استان مبنی بر حضور طلاب بسیجی جهادگر در زندان‌ها، اقداماتی در راستای آموزش قرآن، احکام، مبانی اعتقادی و کلاس‌های هنری که طلاب تخصص دارند انجام شده است.

این روزها که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، گروه‌های جهادی علاوه ‌بر اقداماتی که در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا انجام می‌دهند وارد عرصه خدمت‌رسانی به زندانیان در زندان شدند به طوری که مشارکت آنها در این راستا گامی مهم در زمینه ارائه خدمات هر چه بیشتر به زندانیان است.

بسیاری از افراد که به خطا رفته و مرتکب جرم شده‌اند و در نهایت بر اساس قانون راهی زندان شده‌اند قبل از ورود به زندان از خدمات فرهنگی، تبلیغات دینی و مذهبی محروم بودند که امروز این فرصت در زندان فراهم شده تا با حضور طلاب و روحانیان در زندان پای منبرهای آموزش‌های عقیدتی، اجتماعی و شخصیتی بنشینند و با شناسایی اشتباهات خود راه درست زندگی را پیدا کنند.

گروه‌های جهادی با ورود به زندان و آموزش مهارت‌های اجتماعی، دینی و مذهبی به زندانیان تأثیرات مهمی در فرایند اصلاح و تربیت آنها دارند به همین سبب گروه های جهادی بسیج طلاب استان مرکزی در عرصه کمک به زندانیان ورود پیدا کردند و از هیچ تلاشی برای کمک به آنها دریغ نمی‌کنند.

بسیج طلاب استان برای زندانیانی که دارای جرائم مالی غیرعمد هستند و به سبب مشکلات مالی توان پرداخت آن را ندارند با همکاری خیرین در این زمینه ورود پیدا کردند که تاکنون زمینه آزادی تعدادی از زندانیان فراهم شده است.

"حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی" مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی در این باره با اشاره به اقدامات بسیج طلاب استان در زندان‌ها گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از اقدامات بسیج طلاب است که در این راستا اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه فرصت رایزنی با خیران را فراهم کردند تا زندانیانی که به سبب مهریه یا موارد مالی و اقتصادی که غیرعمد بوده آزاد شوند.

وی افزود: روحانیان و طلاب بسیجی معتمد شهرستان با همکاری گروه جهادی بسیج طلاب، خیران و ستاد دیه در شهرستان‌ها در منازل این افراد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنند تا رضایت خانواده‌ها برای بخشش همه و یا بخشی از مبلغ گرفته شود.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: از طریق بسیج حقوقدانان و ستاد دیه این آمادگی اعلام شده و این اقدام درحال انجام است به طوری که با توجه به درخواست اداره کل زندان‌های استان مبنی بر حضور طلاب بسیجی در زندان‌ها، اقداماتی در راستای آموزش قرآن، احکام، مبانی اعتقادی و کلاس‌های هنری که طلاب تخصص دارند انجام شده و پس از برگزاری جلسات مربوطه تفاهم‌نامه‌ای برقرار و در این راستا مقرر شد طلاب بسیجی جهادی زن و مرد در زندان حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: حفظ قرآن یکی از مواردی است که سبب تخفیف در مجازات زندانیان می‌شود به همین سبب طلاب جهادی در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند که این اقدام فرهنگی و تربیتی سبب انس با قرآن و تخفیف مجازات آنها می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.