بانوی جهادی تهدید کرونا را به فرصتی برای ایجاد اشتغال تبدیل کرد

کرونا در کنار مشکلات عدیده ای که با خود به همراه آورد، باعث ایجاد فرصت هایی نیز شد. گرچه بسیاری از افراد این بیماری را تهدیدی علیه خود و جامعه می دیدند، اما گروهی هم بودند که از این تهدید، فرصت ساختند و حسن استفاده را از این وضعیت به وجود آمده داشتند.

خانم فلاح، یکی از بانوان روستای علی قورچی از توابع شازند است که با شیوع کرونا، زنان روستایی را برای تولید ماسک، بسیج کرد و در ادامه با استفاده از این جمع، کاری پاره وقت را برای خود و دیگر زنان روستا، ایجاد کرد.

این بانوی فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: با همه گیری بیماری کرونا، به این فکر افتادم که با همکاری و کمک دیگر زنان روستایمان، تولید ماسک را آغاز کنیم تا در حد توان خود با این بیماری مقابله کنیم.

وی افزود: برای این منظور با هیئت امنای مساجد صحبت کردیم و قسمتی از حسینیه روستا را به کارگاهی برای تولید ماسک تبدیل کردیم. در این کارگاه علاوه بر تولید ماسک، تولید گان بهداشتی را نیز آغاز کردیم.

فلاح ادامه داد: چند وقتی که گذشت و کارگاه روی روال افتاد، به این فکر افتادیم تا برای بانوانی که زحمت می کشند، سفارش کار بگیریم تا علاوه بر تولید ماسک و گان، اقلام دیگری نیز تولید کنیم که درآمدی هم برای بانوان روستایی باشد.

این بانوی فعال در اقتصاد مقاومتی، گفت: در همین راستا با ارتباطی که با برخی بیمارستان ها داشتیم، سفارش روتختی بیمارستانی و کاور پرستاری را از دو بیمارستان گرفتیم و الان حدود ۱۰ نفر با شش چرخ خیاطی که تهیه کردیم در حال تولید ماسک، گان، روتختی و کاور پرستاری هستند.

وی افزود: به برخی بانوان دیگر هم که امکان حضور در کارگاه را ندارند، سفارش کار می دهیم که آن را در خانه انجام می دهند. لذا بیماری کرونا علاوه بر سختی هایی که داشت، باعث تشکیل کارگاه تولید ماسک و پس از آن اشتغال زایی برای بانوان روستایی شد.

فلاح با اشاره به تشکیل خیریه کریمه اهل بیت(علیه السلام)، گفت: در کنار این، مسئولیت گروه جهادی انصار الزهرا(سلام الله علیها) را هم بر عهده دارم که ویزیت رایگان برای روستاییان، خدمات روانشناسی و ... را در آن انجام می دهیم و ۳۸ جهادگر طلبه و غیر طلبه در آن مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به توزیع مواد ضد عفونی کننده میان مردم روستاهای اطراف جهت مقابله با کرونا، گفت: در این راستا بسته های بهداشتی معیشتی میان مردم چند روستای اطراف توزیع شد که تامین ماسک، الکل و جامدادی برای دانش آموزان را گروه جهادی انصار الزهرا(سلام الله علیها) بر عهده داشت.

این بانوی فعال در اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: همچنین روستاییانی که خواهان فعالیت در زمینه تولید و پرورش دام سبک باشند را به بسیج سازندگی معرفی می کنم تا با اخذ وام بتوانند کار خود را آغاز کرده یا گسترش دهند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.