جهادی از جنس درس و مدرسه

در روزهایی که کرونا کلاس درس و مشق را تعطیل کرده است، درس انسان دوستی را به خوبی می‌توان از غیرت جوانانی آموخت که مدرسه جهادی را با عشق به دختران و پسران محروم این آب و خاک در مساجد و حسینیه‌ها راه‌ انداخته و خود معلم شده‌‌اند.

محرومیت آزارشان می‌دهد، دیدن چهره معصوم دختران و پسرانی که محرومیت مانع تحصیلشان شده است، آنها را به شدت رنج می‌دهند.

کرونا بر محرومیت‌ها افزوده است، در روزهایی که کرونا کلاس درس و مشق را تعطیل کرده است، درس انسان دوستی را به خوبی می‌توان از غیرت جوانانی آموخت که مدرسه جهادی را با عشق به دختران و پسران محروم این آب و خاک راه‌ انداخته و خود معلمش شده‌‌اند.

آری سخن از جوانان و دانشجویان جهادگری است که این روزها با شناسایی دانش‌آموزان جامانده از تحصیل به یاری آنان شتافته و کلاس درس را در حسینه‌ها و مساجد و مدارس برپا کرده‌اند، تا مبادا فرزندان وطن به دلیل نیازمندی از تحصیل بازبمانند.

انتشار فراخوانی از سوی بسیج دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برای تدریس به دانش‌آموزان محروم کافی بود تا 150 نفر از دانشجویان جوان و جهادی آمادگی خود را برای این رسالت اعلام کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک گفت: کرونا آموزش حقیقی در مدارس را به تعطیلی کشاند و پای آموزش مجازی را به خانه‌ها باز کرد، در این میان  دانش‌آموزانی بودند که به دلیل مشکلات مالی امکان تهیه نرم افزارهای لازم برای بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی را نداشته و به همین دلیل از تحصیل در فضای مجازی هم بازماندند.

رضا عزیزی افزود: بسیج دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به منظور کمک به این دانش‌آموزان اقدام به انتشار فراخوانی برای آموزش این دانش‌آموزان کرد که با استقبال 150 نفر از دانشجویان بسیجی همراه شد.

Image removed.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته توسط پایگاه‌های بسیج محله 200 دانش‌آموز محروم در سطح استان شناسایی شد که به منظور آموزش این دانش‌آموزان تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش استان منعقد و مقرر شد این نهاد مجوز ورود مدارس نزدیک به محل سکونت دانش‌آموزان جامانده از تحصیل را صادر کند که متاسفانه این تفاهم‌نامه در برخی شهرها به طور کامل عملیاتی نشد و نیروهای جهادی اقدام به آموزش در مساجد و حسینه‌ها کردند.

Image removed.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: از 111 نیروی جهادی خواهر و 39 برادر  مسئولیت آموزش به 140 دانش‌آموز دختر و 50 دانش‌آموز پسر را بر عهده گرفتند و با تقسیم‌بندی این دانش‌آموزان به گروه‌های سه تا چهار نفره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مجوز ستاد مدیریت کرونا اقدام به آموزش کردند.

Image removed.

عزیزی افزود: این آموزش‌ها عموما در مقطع ابتدایی است و طبق تفاهم منعقده بین آموزش و پرورش و بسیج دانشگاه فرهنگیان قرار است آموزش و پرورش شهریورماه نسبت به برگزاری آزمون از این دانش‌آموزان اقدام کرده و در صورت قبولی نسبت به صدور کارنامه برای آنان اقدام کنند.

Image removed.

وی ادامه داد: در حال حاضر کلاس‌های درس این دانش‌آموزان در شهرهایی چون ساوه، اراک، خمین، خنداب، محلات، زرندیه و دیگر شهرها در حال برگزاری است و در اراک 30 مدرسه در مناطقی چون فوتبال، باغ خلج زیرپوشش این طرح قرار دارند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.