فرمانده سپاه ناحیه اراک:

۳۵۰ گروه جهادی تخصصی در اراک مشغول به ارائه خدمات هستند

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: حدود ۳۵۰ گروه جهادی فعال در سطح شهرستان اراک در قالب گروه‌های جهادی تخصصی مشغول ارائه خدمت به مناطق محروم و نیازمندان هستند.

سرهنگ محمد مهجوری آیین رزمایش فاطمی اظهار داشت: بسیج‌گران نشانه‌ای از نزول ملائکه هستند که سبب ایجاد آرامش در قلوب مردم به ویژه محرومان می‌شوند، حضور آنها در هر منطقه آرامش ایجاد می‌کند، کسانی که از آرامش خود کم کرده تا به آرامش محرومان افزوده شود شهدای زنده هستند.

وی افزود: در سال‌های اخیر گروه‌های جهادی برای کمک به محرومان و مناطق کمتر برخوردار وارد عرصه شده‌اند، حضور جهادگران در سطح شهرستان اراک بهتر از شازند بوده است، حدود 350 گروه جهادی فعال در سطح شهرستان اراک در قالب گروه‌های جهادی تخصصی مشغول ارائه خدمت به مناطق محروم و نیازمندان هستند. 

فرمانده سپاه ناحیه اراک عنوان کرد: گروه‌های جهادی پزشکی عمومی در حال ارائه خدمات عمومی مانند ویزیت، داروی رایگان و غیره هستند و در کنار آنها گروه‌های جهادی تخصصی در بحث پزشکی قلب، مامایی، دندان‌پزشکی، مغز و اعصاب و غیره خدمات ارائه می‌دهند.

مهجوری تصریح کرد: کلینیک سیار دامپزشکی یکی از فعال‌ترین گروه‌های جهادی است، این گرو‌ه‌های جهادی در اقصی نقاط استان حضور پیدا می‌کنند و روستاییان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند هر چند این گروه‌ها بیشتر تمایل به ارائه خدمت به مناطق محروم دارند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی کشاورزی تحت عنوان همگام با کشاورز در روستاهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و مشاوره علمی و تخصصی در زمینه‌های کشاورزی ارائه می‌کنند، مشهود است افرادی که از این خدمات استفاده کردند راندمان بالاتری در محصولات خود داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: صنایع در بحث نصب اسکلت در اقصی نقاط استان به ویژه در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان خدمات ارائه داده‌اند.

مهجوری خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی حدود هزار و 400 نفر تسهیلات جذب کرده‌اند که این تسهیلات حدود 36 میلیارد تومان برآورد شده است، در بحث قرض‌الحسنه هیچ بانکی نمی‌تواند این چنین خدماتی ارائه دهد زیرا این بانک‌ها از مردم با مردم برای مردم است، این خدمات برای محرومان و بیماران صعب‌العلاج قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر بیش از سه هزار نفر اشتغال‌زایی انجام شده، حدود 130 هزار صندوق قرض‌الحسنه با 5 هزار نفر عضو با هدف حس اعتماد تشکیل و بیش از 30 نمایشگاه فروش محصولات برگزار شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک عنوان کرد: از جمله اقدامات در هفته بسیج سازندگی تجلیل از جهادگران فعال و نمونه، اعزام گروه‌های جهادی تخصصی به مناطق کمتر برخوردار، برگزاری میز خدمت جهادی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، آبرسانی آب کشاورزی، استخر ذخیره آب، جدول‌گذاری، اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان، افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی بوده است.

مهجوری بیان کرد: بیش از 140 هزار بسته کمک مومنانه در بین نیازمندان شهرستان اراک توزیع شده است، حدود 50 واحد مسکونی امسال برای محرومان و معلولان به ویژه خانواده‌های دو معلول تکمیل و واگذار شده است.

وی ادامه داد: از جهادگران تقاضا دارم اقدامات جهادی را ثبت و مستند کنند تا برای آیندگان به یادگار بماند همانا ارزش گام‌هایی که در راه خدا برداشته می‌شود با مادیات قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/712/ح

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.